Nero Blanco Comix

  • Kortárs
  • Nosztalgia
  • Elemzés, képregénytörténet
  • Forgalmazás
Facebook

Keresés

Sorozatok

  • ágoston (4)
  • barbarella (2)
  • buborékhámozó (15)
  • dodó (3)
  • különös idegen nyelven (2)
  • majomdaráló (5)
  • nero blanco (11)
  • papírmozi (5)
  • reménység úttörői (5)
  • sötét kor (5)
  • szürkezóna (1)
  • teddy ted (3)
  • zórád ernő képregényei (12)

Típusok

  • alternatív (24)
  • elfogyott kiadványok (99)
  • graphic novel (4)
  • horror (2)
  • humor (43)
  • kaland (13)
  • korrajz (21)
  • krimi (9)
  • önéletrajzi (7)
  • sf-fantasy (15)
  • történelmi (7)
  • western (9)
Kati Kovács: Körhintába zárva

Kati Kovács: Körhintába zárva

›
Kati Kovács: Körhintába zárva

2018/4/30 : Bayer Antal komment

A 2018. május 13-i 14. Budapesti Nemzetközi Képregényfesztiválra jelenik meg kiadónknál Kati Kovács finn alkotó egyik legfontosabb munkája.

A Körhintába zárva (eredeti címén: Karu selli) eredetileg 1996-ban jelent meg Finnországban, majd svéd és német nyelven is.

A 60 oldalas, A4-es méretű fekete-fehér képregényt Márkus Zoltán fordította, a magyar változatot Bayer Antal szerkesztette.

Fogyasztói ár: 2800 forint. Fesztiválár: 2000 forint.

A kiadvány elfogyott, terjesztőknél még előfordulhatnak példányok. Utánnomyás nem várható.

kovacs_korhiintaba.jpg 

A nagyapja révén magyar származású, de már Finnországban született és hosszú ideje Rómában élő Kati Kovács nem ismeretlen a hazai közönség előtt, hiszen Paprikás rapszódia című első képregénye 2009-ben megjelent magyarul a Nyitott Könyvműhely gondozásában, és a művésznő személyesen is eljött a budapesti fesztiválra, ahol kis kiállítás is látható volt munkáiból.

A Körhintában zárva harmadik magyar nyelvű képregénye, Kolbász úr című rövid műve a Papírmozi antológia 7. számában olvasható.

A történet főszereplője Arabella, egy átlagosnak aligha nevezhető, temperamentumos, hatalmas termetű háziasszony, aki szörnyen féltékeny hozzá képest picinyke, pszichológia-tanár férjére. Egy nap bizonyítottnak látja, hogy Aaro megcsalja az egyik tanítványával, és úgy dönt, megöli a ribancot. A gyilkosságot követően nem bírja a kérdezősködést, és azonnal beismerő vallomást tesz, így történetünk hátralévő része a börtönben játszódik, ahol Arabella testi és lelki gyötrelmek egész során megy át. Idővel azonban kiderül, hogy hősnőnket nem egy tekintetben elragadta a fantáziája.

Kovács művének központi témája a nőiség élménye és ábrázolása. Szándékosan fordul szembe a férti tekintet (male gaze) hagyományával, amely a képregényekre különösen jellemző. Az általa megrajzolt testek korántsem idealizáltak, hanem olyanok, amilyennek az önmagukkal elégedetlen szereplők látják magukat. A külső tökéletlenség a belső vívódásokat tükrözi, az állandó konfliktusokat a konvencióknak való megfelelés kényszere és az autonóm gondolkodás és viselkedés iránti vágyak között.

kovacs_prev1.jpg

kovacs_prev2.jpg

kovacs_prev3.jpg

kovacs_prev4.jpg

Facebook Tetszik
0
komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Ágoston, a nukleáris baromfi: Ami belefért - 2005-2025 Ágoston, a nukleáris baromfi: Ami belefért - 2005-2025
  • Ágoston, a nukleáris baromfi: Bizonyos szempontból Ágoston, a nukleáris baromfi: Bizonyos szempontból
  • Vinz Schwarzbauer: Herta & Hüne Vinz Schwarzbauer: Herta & Hüne
  • Darko Macan: Qretén Darko Macan: Qretén
süti beállítások módosítása
Dashboard